Пріоритетним напрямком діяльності Північно-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства є покращення лісової інфраструктури. Сюди насамперед відноситься будівництво лісових доріг.
З метою розвитку лісотранспортної мережі щороку планується в середньому будівництво 100 км лісових доріг та утримуються в належному стані збудовані в попередні роки.
Для забезпечення робіт із будівництва та ремонту лісових доріг в структурі управління працює 3 дорожньо-будівельних підрозділи: у ДП «Володимир-Волинське ЛМГ», «Маневицьке ЛГ», «Цуманське ЛГ». За потреби залучається і техніка підрядних дорожніх організацій. В силу обставин дорожня техніка залучається для ліквідації пожеж.
Загальна протяжність доріг у лісовому фонді Північно-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства становить 3,5 тис. км, в тому числі магістральних – 1,0 тис.км. На одну тисячу гектарів лісів припадає 6,5 км лісових доріг, в тому числі магістральних – 1,8 км.
Ліси займають 34 відсотки загальної площі Волинської області, тому географічно через лісові масиви проходить значна частина грунтових доріг, які сполучають сільські населені пункти області і відіграють важливе соціальне значення.
Загальна протяжність таких доріг складає 409 км. Тому, при плануванні будівництва лісових доріг поряд із лісогосподарським призначенням, враховується і їх соціальна необхідність.
Капітальне будівництво лісових доріг у Північно-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства проводиться із 2007 року. Тоді, у 2007 році було побудовано 7,9 кілометрів лісових доріг, в тому числі 5,1 км – за кошти державного бюджету. Освоєно 1,5 млн. гривень капіталовкладень, з них – 1,0 млн. гривень коштів державного бюджету.
Протягом 2007-2010 років побудовано та проведено капітальний ремонт лісових доріг із облаштуванням щебеневого покриття загальною протяжністю 56 км, в тому числі – 21 км за кошти державного бюджету. Освоєно 8,0 млн. гривень капітальних вкладень, в тому числі – 5,5 млн. гривень коштів державного бюджету.
Північно–Західного міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства розроблено програму будівництва лісових доріг.
Місця розташування проектованих доріг, визначені з врахуванням економічної доцільності та найкоротшого терміну окупності у важкодоступних лісових масивах, де запаси стиглої деревини сягають понад 1,2 млн куб.м. При цьому враховано і їх соціальне значення для місцевого населення.
Останніми роками — 2016-2019 рр. — будівництво та утримання лісових доріг відбувається коштом державних підприємств.
Створення мережі лісових доріг у лісогосподарській та виробничій діяльності забезпечує:
освоєння лісосічного фонду у важкодоступних, заболочених місцях;
облаштування сітки верхніх проміжних складів, що дає можливість одночасно зменшити об’єми нижньоскладських робіт;
застосування у вивезенні деревини великогабаритних автомобілів та автомобілів із гідроманіпуляторами, що в свою чергу дозволить зменшити витрати не перевезення деревини.